Za vaše omiljene glazbenike i bendove ovo je vrlo teško vrijeme s, nažalost, jednako lošom prognozom za sljedeće mjesece i cijelu 2020. godinu. Dogodilo im se nešto nezapamćeno: ostati bez koncerata, otkazati sve planirane promocije, studijska snimanja, suradnje i snimanja video spotova za njih i njihove obitelji znači ostati bez posla i prihoda. Nemali broj njih prethodnih je godina investirao u svoje znanje, vještinu, glazbenu opremu, kombije, informatičku ili studijsku opremu i prostor nadajući se povratu sredstava od nastupa uživo i drugih prihodovnih izvora. Međutim, to do daljnjeg nije moguće.

Postoji nešto iznad svega što jedan narod čini sretnim a to su međuljudski odnosi,  zajedništvo, sloga i razumijevanje u teškim vremenima. Iz tih odnosa proizlazi i ogledalo svijesti i pogled prema budućnosti.

Dodajmo svemu tome da je uglavnom riječ o freelance profesiji u kojoj se često posluje bez stalnog zaposlenja, temeljem izvođačkog i autorskog ugovora, bez ikakvih garancija i osiguranja. Mnogi od ljudi čije pjesme volite sada su pred nezapamćenim izazovom osiguravanja egzistencije za sebe i svoje obitelji, a dio se pita: je li vrijeme da odustanem od glazbe i posvetim se nečem drugom? No, čemu se posvetiti i kako to napraviti u ovim uvjetima?

HDS ZAMP za one najugroženije među njima već je osigurao 550 tisuća kuna iz svog Fonda solidarnosti, i radimo na raznim drugim načinima pomoći. Sada vam donosimo i 7 prijedloga kako i vi možete, barem malo, pomoći svojim omiljenim glazbenicima da prebrode ovo krizno razdoblje…

Platite za njihovo stvaralaštvo! 

Naručite njihove CD-ove i LP-jeve putem online webshopova izdavačkih kuća, podržite nezavisne glazbenike (one koji najviše ovise o koncertnoj aktivnosti) kupnjom albuma putem platforme Bandcamp. Što je glazbenik “manji”, više će mu značiti vaša potpora, vjerujte nam!

Koristite legalne izvore glazbe

Sada pogotovo nije vrijeme za piratluk i torrente. Mjesečna pretplata na glazbene streaming servise poput najnovijeg Apple Musica, Deezera, YouTube Musica ili Google Playa ekvivalent je cijeni 1 pizze u pizzeriji, a dio tog vašeg iznosa dobit će upravo oni koji tu glazbu stvaraju. Spomenuti servisi nude i po 60 milijuna pjesama, i različite načine na koje ih možete slagati u playliste. Ne zaboravite ni apsolutnu slobodu prilikom uživanja u glazbi na vašem socijalno distanciranom balkonu, joggingu ili izletu u prirodu!

Obnovite (bendovsku) garderobu

Mnogi bendovi danas svoju održivost oslanjaju i na prodaju glazbenog „mercha“, odnosno suvenira poput majica, kapa, bedževa, pa čak i kućnih ogrtača i maskica za lice. Umjesto u shopping centru, ovih dana svoju garderobu osvježite izravno na web ili Facebook stranici vašeg omiljenog glazbenika i naručite si dostavom majice ili hudicu: jednom kad izolacija završi, dobro će vam doći cool izjava glazbene preferencije, a selfie fotku nakon koncerta s vama u majici kupljenoj u doba korona krize nitko vam neće odbiti…

Zadržite kupljenu ulaznicu

Dugo ste planirali odlazak na koncert svog omiljenog benda, ali on je odgođen za neka bolja vremena. Ne vraćajte ulaznicu, pa čak i ako ne dospijete na novi termin koncerta. Zauzvrat, poslušajte ovih dana besplatno sve što je vaš omiljeni glazbenik objavio na YouTubeu. Kad ste već tamo, stisnite i „like“ ispod svakog spota za koji stignete.

Zatražite pjesmu na radiju ili televiziji

Nazovite urednika svog lokalnog radija, javite se u program radio i TV emisija te zatražite da puste vašu omiljenu pjesmu. Napravite to slobodno i često. Osim etera i slušateljstva, uveselit ćete i autore i izvođače te pjesme – oni će za nekoliko mjeseci, (kad će im to biti još i važnije nego danas!) za njeno emitiranje ostvariti zaradu putem sustava kolektivnog ostvarivanja prava zaštite ZAMP-a i HUZIP-a. Oni će uredno prebrojiti sva emitiranja i raspodijeliti glazbenicima novce koje mediji plaćaju na ime autorskih i njima srodnih izvođačkih prava.

Skrenite pažnju prijateljima

Podijelite profil vašeg omiljenog glazbenika ili pjesmu na društvenim mrežama. Pretplatite se na njihov kanal – nikome nije lako stići do 1000 na YouTubeu, ali vas ta pretplata zbilja ništa ne košta. Preporučite njihovu glazbu svojim prijateljima te pratiteljima na društvenim mrežama. Ionako su svi ovih dana zalijepljeni za ekrane, zar ne?! Na taj način se najbolje širi baza fanova koji će, kad sve ovo prođe, činiti većinu publike na koncertima.

“Jeste li im ikad rekli da ih volite?” 

Baš kao i vi, vaši omiljeni bendovi i glazbenici ovih tjedana i mjeseci dosta vremena provode na društvenim mrežama. Jednostavno, pošaljite im poruku ohrabrenja, ispričajte koliko vam znači njihova glazba, pitajte ih kako provode dane i dajte im do znanja da i dalje nestrpljivo čekate njihovu novu pjesmu ili album.

”Lajkajte im svaku pjesmu i svaki spot. Postanite pretplatnik njihovog kanala jer to Vas ništa ne košta a njima znači mnogo”. 

Hvala vam, u njihovo ime!