Najveći prodavač internetskih oglasa u svijetu po prihodu tim se potezom pridružio nizu kompanija koje su raskinule poslovne veze s Rusijom nakon invazije na Ukrajinu, uključujući Twitter i Snap. “S obzirom na izvanredne okolnosti pauziramo s Googleovim oglasima u Rusiji. Situacija se brzo razvija, a mi ćemo objavljivati nove informacije kada to bude primjereno”, stoji u priopćenju kompanije, objavljenom u četvrtak.
Google je ruskim državnim medijima već zabranio da pri kupnji i prodaji oglasa korist njegovu tehnologiju.
Pozivaući se na interna pravila o poslovanju u slučaju osjetljivih događaja, zabranio je i oglašavanje koje nastoji iskoristiti rat. Ruski regulator za komunikacije Roskomnadzor naložio je početkom tjedna Googleu da prestane prikazivati oglase s „netočnim informacijama o žrtvama ruskih snaga i ukrajinskih civila“. U četvrtak Roskomnadzor je od Googlea zatražio i da prestane prikazivati oglase s “lažnim političkim informacijama” o Ukrajini na YouTubeu, čiji je cilj “plasiranje netočnih informacija u rusku javnost”, izvijestio je Wall Street Journal.
Google je već prošle godine u Rusiji platio više od 32 milijuna rubalja kazni zbog kršenja propisa o sadržaju, čije kršenje Moskva kažnjava i ograničavanjem pristupa uslugama, napominje Reuters. Poslovna baza podataka SPARK objavila je prošle godine da je Googleov promet u Rusiji u 2020. iznosio 85,5 milijardi rubalja (790 milijuna dolara).